School assignments: Magazine

Iedereen heeft ze: opdrachten voor school. De een wat leuker dan de ander, maar over het algemeen heeft niemand er zin in. Toch zijn er soms ook leuke opdrachten. Opdrachten die je liggen en waar je bijvoorbeeld je creativiteit in kwijt kan. Een paar weken geleden kreeg ik zo’n opdracht. Het leek me wel leuk om jullie een kijkje te geven in mijn opleiding. Zo krijgen jullie een idee wat welke opdrachten je krijgt bij mijn opleiding. Benieuwd wat de opdracht was?Β Dat ga ik je nu vertellen.

10713_766595623431928_2731145510164513082_n

Ik zit nu in mijn eerste jaar van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Het is een opleiding waar je zeker je creativiteit in kwijt kan. Zo hebben we veel ontwerpvakken, maar ook fotografie en presenteren. Een paar weken geleden kregen we de opdracht om met het programma ‘Indesign’ een spreadsheet te maken voor een tijdschrift. Je mocht zelf weten of je er nog een cover bij ging maken, maar de opdracht was hoofdzakelijk de spreadsheet.Β Omdat ik het zelf een super leuke opdracht vond heb ik er voor gekozen om ook een cover te maken. De opdracht was erg vrij. Het gaat vooral om het gebruik van verschillende technieken in het programma. De inhoud is minder belangrijk bij deze opdracht omdat het dus om de opmaak gaat.

10384749_766595640098593_2512686638780017320_n

Ook het onderwerp mocht je zelf kiezen. Ik heb gekozen voor Olivia Palermo. Niet iedereen vind haar leuk, maar ik vind haar een geweldig stijlicoon. Ze ziet er altijd prachtig uit en weet hoe ze alles moet dragen. Ik heb wat afbeeldingen gezocht op internet. Dat lijkt makkelijker dan dat het is. Alle afbeeldingen moeten super scherp zijn omdat het afgedrukt moet worden en van goede kwaliteit moet zijn. Uiteindelijk is het me gelukt om de goede afbeeldingen te vinden en te plaatsen. Ik heb geprobeerd om alles in dezelfde stijl te houden. In mijn geval donkergroen. Ik ben blij met mijn eindresultaat en hoop op een goede beoordeling.

Wat vinden jullie van mijn tijdschrift?

Love, Lisanne

large (2)

Geef een reactie

