Exciting, New Job!

Na bijna 6 (!) jaar met veel plezier bij de speelgoedwinkel Intertoys gewerkt te hebben is het voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik heb er lang over nagedacht maar uiteindelijk toch besloten om het te doen. Ik heb het ontzettend naar m’n zin gehad bij Intertoys. Er waren veel hectische, drukke dagen (Sinterklaas) en vervelende klanten, maar ook hele leuke collega’s, leuke klanten en ik heb ontzettend veel gelachen. Maar wat wordt mijn nieuwe baan? Dat ga ik je nu vertellen!

news_lookbook-costes-ss14

Er wordt in Enschede (mijn woonplaats) op 19 maart een nieuwe winkel geopend. Costes, een prachtige, stijlvolle kledingwinkel. Costes is een Nederlands kledingmerk wat eigenlijk steeds groter wordt door o.a. een webshop en steeds meer nieuwe vestigingen in heel Nederland. Zo ook in Enschede. De oprichter van het merk is mede-eigenaar van The Sting. Persoonlijk vind ik dat er weinig van The Sting terug te vinden is in de panden van Costes.Β Het merk zou je kunnen vergelijken met merken als Zara en Mango. Classy, maar ook casual en in dezelfde prijsklasse.

10007428_455591384582564_6238786363339784301_nΒ 1013647_533507966790905_4871743390953506559_n

Zo verkoopt Costes dik gebreide vesten, maar ook broeken met panterprintjes en classy jurkjes. Costes maakt gebruik van exclusiviteit. Zo wordt de kleding die je koopt verpakt in een mooi doorzichtig papiertje met een veertjes-print en stickertje erop. Vervolgens krijg je er een kartonnen tasje omheen met de tekst: Love My New Items. Hierdoor krijg je het gevoel alsof je echt een cadeautje of iets speciaals voor jezelf hebt gekocht.

Costes

Hierboven is een voorbeeld van de inrichting te zien van de winkels van Costes. Ik zou de inrichting omschrijven als netjes, klassiek en sfeervol. Je krijgt een beetje een huiselijk gevoel omdat er meubilair staat en accessoires. Zoals bijvoorbeeld plantjes. Ik weet natuurlijk nog niet hoe de winkel er in Enschede uit zal komen te zien, maar ze gebruiken sowieso dezelfde huisstijl.

Costes-001

Ik heb via internet gesolliciteerd en werd al snel gebeld dat ik op gesprek mocht komen. Voor mijn gevoel was het een heel leuk en goed gesprek. Dit was gelukkig wederzijds. Na een weekje werd ik gebeld dat ik was aangenomen! Ik heb er ontzettend veel zin in en ben benieuwd hoe de nieuwe winkel er uit komt te zien, hoe mijn collega’s zijn en of ik het werk leuk ga vinden. Hopelijk wordt het lekker druk en heb ik het er naar m’n zin!

Wat vind jij van Costes?

Love, Lisanne

1456766_320791464729224_1391773241_n

10 gedachtes over “Exciting, New Job!

Geef een reactie

