Reisverslag Cyprus

Vandaag een reisverslag van mijn vakantie naar het eiland Cyprus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niks af wist van dit eiland voordat ik er naartoe ging. Het is naar mijn idee een beetje een onbekend vakantieland in Nederland. Daarom laat ik jullie vandaag zien waarom Cyprus een ontzettend leuke vakantiebestemming is!

thumb_IMG_2677_1024

Cyprus is een zelfstandig land wat ligt onder Turkije. Vanaf Amsterdam Schiphol is het iets meer dan 4 uur vliegen. Het eiland is in 1974 voor de helft bezet door Turkije. Daardoor is het eiland in twee delen verdeeld. Een Turks deel en een Grieks deel. Wij zijn op vakantie geweest naar het Griekse deel. Hier betalen ze dus gewoon met de euro. Wat ook een leuk en handig weetje is, is dat ze links rijden op het eiland. Er zijn veel verschillende stranden waar je bedjes en een parasol kunt huren. Bijna overal betaal je voor een bedje 2 euro en een parasol 1 euro. Dit is dan voor de hele dag.

thumb_IMG_2515_1024

thumb_IMG_2941_1024

thumb_IMG_2624_1024

Het eiland zelf en de omgeving vind ik echt prachtig. De zee is gekleurd in allerlei kleuren blauw. Er zitten hele lichte stukken in (echt azuurblauw) en hoe dieper het wordt, hoe donkerder de zee. Op verschillende plaatsen op het eiland zijn er van deze mooie kerkjes te vinden en het eiland staat vol met palmbomen.

thumb_IMG_2604_1024

thumb_IMG_2883_1024

thumb_IMG_2711_1024

Het leuke van dit eiland vind ik dat het eigenlijk geschikt is voor iedereen. Wij zaten vlakbij de plaats Ayia Napa. Het centrum zit bomvol met restaurants en souvenirwinkels en als je helemaal naar het einde van de straat loopt kom je in het uitgaansgedeelte. Het uitgaan is hartstikke leuk en er zijn ontzettend veel verschillende clubs. Ik vond de club ‘Senior Frogs’ het leukst. Ook komen er bekende sterren optreden op het eiland. Zo hebben wij bijvoorbeeld Chris Brown van heel dichtbij gezien omdat hij net het hotel uitkwam. Ook is het niet duur op Cyprus! Als je uit eten wilt betaal je voor een goed bord vol gemiddeld zo’n tien euro en er is een ruime keus. Pizza’s, lekker vlees, maar ook Griekse gerechten zijn te vinden op de kaart. Wat ook heel fijn is, is dat de cocktails gemiddeld vier euro kosten.

thumb_IMG_2905_1024

thumb_IMG_2594_1024

Ook het vervoer is goed geregeld in Cyprus. Er zijn overal goede wegen en er rijden veel bussen naar vrijwel alle plaatsen. Je betaalt 1,50 voor een ritje met de bus. Ook rijden er veel taxi’s. Hier betaal je iets meer voor. Ayia Napa heeft een erg gezellige haven met veel visrestaurants. Een ander plaatsje is Protaras. Dit is meer een plaats voor gezinnen. Het is eigenlijk het kleine Ayia Napa. In Protaras was er toen wij er waren een filmfestival met een open lucht bioscoop. Echt super leuk! Die avond dat wij er waren was de film ‘The Age of Adaline’ te zien (met Blake Lively en de Nederlandse acteur Michiel Huisman).

thumb_IMG_2618_1024 2Β thumb_IMG_3012_1024

Ik ben met mijn gezin geweest en we hebben het ontzettend naar onze zin gehad. We zaten in een huisje op het park Makronisos Village waar ook een zwembad bij zat. Ook waait het best op Cyprus. Dit vond ik erg fijn aangezien het gemiddeld in de zomer 30 graden is.

Ik zou Cyprus zeker aanraden als vakantiebestemming. Leuk om met je gezin te gaan, maar ook zeker als stel of met vriendinnen!

Hoe was/is jouw vakantie?

Love, Lisanne

large (48)

15 Replies to “Reisverslag Cyprus”

Geef een reactie

