Real Techniques Travel Essentials

Al lange tijd zie ik ze voorbij komen. De welbekende Real Techniques kwasten. Ik hou wel van goede kwaliteit, maar deze kwasten vind ik persoonlijk toch wel erg prijzig. Totdat ik een tijdje terug even op de webshop van Bijenkorf aan het kijken was. Ik zag de ‘Travel Essentials’ set staan in de uitverkoop!

thumb_DSCN1043_1024

Deze kwastenset kost normaal €29,99, maar bij de sale bij de Bijenkorf waren ze afgeprijsd naar €17,99. Dit vond ik zeker de moeite waard om ze uit te proberen!

thumb_DSCN1013_1024

thumb_DSCN1022_1024

Ze zitten heel netjes verpakt in een doorzichtige plastic verpakking. Heel handig voor in de winkel. Zo kan je meteen zien hoe ze er echt uit zien. Als je de verpakking opent zitten de kwasten in een zwarte etui. Ziet er leuk uit, maar handig vind ik het niet. En daarbij ze komen toch in mijn toilettas en op mijn kaptafel dus de etui ga ik niet gebruiken.

thumb_DSCN1026_1024

thumb_DSCN1027_1024

De set bevat dus uit 3 kwasten (full-size). Ik vind de vormgeving van de kwasten wel heel mooi. De onderkant is mat zwart en van een soort rubber. Heel fijn om in de hand te houden. De kwasten hebben allemaal een vrolijk kleurtje en volle, zachte borstels. Het zijn synthetische, met de hand gesneden haren en 100% diervriendelijk.

thumb_DSCN1033_1024

Deze set bestaat dus uit 3 full-size borstels. Als eerste zit er een Multi-task kwast in. Dit is de roze kwast. Te gebruiken voor het aanbrengen van poeder, blush en bronzer. De tweede kwast is de domed shaduw brush (lila kwast). Dit lijkt me vanzelfsprekend. Te gebruiken voor het aanbrengen van oogschaduw. En als laatste de essentiële basiskwast. Deze kwast is te gebruiken voor het aanbrengen van vloeibare foundation of concealer.

thumb_DSCN1040_1024

De multi task brush gebruik ik voor mijn blush en ik gebruik hem veel. Deze kwast zou ik zeker aanraden, (ook los te koop) want hij werkt heel erg fijn. De domed shaduw brush vind ik persoonlijk iets minder. Voor de prijs in ieder geval. Hier gebruik ik net zo graag een van mijn goedkopere kwasten voor. De essential foundation kwast gebruik ik af en toe voor mijn concealer. Hier ben ik niet mega enthousiast over, maar het werkt wel gewoon prettig. Kortom, de conclusie is dat ik het fijne kwasten vind, maar dat ik er zeker geen dertig euro voor over zou hebben. Een tijdje terug heb ik ook kwasten besteld bij de webshop van Mini in the box. Veel van deze kwasten vind ik net zo fijn werken, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. Misschien heb ik hier wel net hele goede kwasten gekocht. Dat kan natuurlijk ook!

Wat vind jij van Real Techniques kwasten?

Love, Lisanne

large (4)

 

8 Replies to “Real Techniques Travel Essentials”

  1. Mooie kwasten, ik zou de multi task brush eerder los kopen dan dat ik deze set zou kopen. Ben blij met mijn kwasten van Zoeva en boozyshop, maar ook met mijn ene real techniques kwast haha!

    Liked by 1 persoon

  2. de real techniques kwasten zijn echt de moeite waard ! Inderdaad iets prijziger wat jammer is, maar ik zie het meer als een investering (dat wil ik mijzelf in ieder geval wijsmaken haha)
    Hele leuke review !

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

