Essence Lights of Oriënt Eyeshadow Palette ‘We Love Arabian Nights’

Essence voert je mee (op een denkbeeldig vliegend tapijt) naar de wereld van 1001 nachten met de nieuwe trend edition: Lights of Oriënt. Ik kocht toch wel dè eyecatcher uit deze collectie: het oogschaduw palette ’01 We love Arabian Nights’.

thumb_DSCN2863_1024

‘Ik moet dit palette hebben!’ dacht ik meteen toen ik de nieuwste trend edition van Essence aan het bekijken was. Het doosje is prachtig vormgegeven in de Arabische stijl en straalt aan alle kanten door de gouden ‘spiegel’ die onder de zwarte versiering aan het blinken is.

thumb_DSCN2876_1024

Het palette vind ik persoonlijk een beetje onhandig te openen. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar het is gewoon niet zo handig.. Als het doosje open is bestaat de bovenkant uit een mooi groot spiegeltje. Altijd handig!

thumb_DSCN2870_1024

Op de ‘bodem’ zijn zes paars/bruine tinten oogschaduw te vinden. De kleurtjes hebben allemaal een shimmer, op de donkerbruine tint na.De kleuren spraken me meteen aan en thuis heb ik het palette meteen uitgeprobeerd. Maar helaas is het palette vooral mooi in je stash, maar wat minder met kwaliteit. De eerste 3 kleuren zijn behoorlijk licht en moet je vaak aanbrengen voordat ze zichtbaar worden.

thumb_DSCN2879_1024

thumb_DSCN2882_1024

De onderste drie kleuren zijn gelukkig beter, maar alles is behoorlijk poederig en de kleuren zijn niet heel makkelijk te blenden. Zo ontzettend jammer want het palette ziet er zo mooi uit! Het kwastje vind ik persoonlijk nog van meest slechte kwaliteit. Je denkt: goh wat handig dat er een kwastje is met haartjes en een ‘standaard’ kwastje, maar hij brengt gewoon echt niet goed aan.

thumb_DSCN2888_1024

thumb_DSCN2891_1024

Ik vind het palette prachtig van de buitenkant, maar voor de kwaliteit hoef je dit palette naar mijn idee niet aan te schaffen. Wil je hem zelf proberen? Hij is op dit moment verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat voor €4,59.

Wat vind jij van dit palette?

Love, Lisanne

9f0a8ab0878347239e84c993b698fb32

3 Replies to “Essence Lights of Oriënt Eyeshadow Palette ‘We Love Arabian Nights’”

Geef een reactie

