Mijn Rhodos Souvenirs

Een van de leukste dingen op vakantie vind ik toch altijd wel mooie souvenirs uitzoeken. Lekker zonnen en genieten is natuurlijk ook heel belangrijk, maar toch is het leuk om een leuke tastbare herinnering mee naar huis te nemen. En dat laatste is mij dit jaar heel goed gelukt! Kijk je mee?

thumb_DSC_0212_1024Het leuke is dat bijna elk souvenir ook een apart verhaal heeft. Laten we maar gauw beginnen!

thumb_DSC_0234_1024

thumb_DSC_0235_1024

Ik begin met dit schattige uiltje, want deze heb ik tenslotte ook als eerste gekocht. In bijna elke souvenirwinkel waren ze wel te vinden: uiltjes. Ik vond het wel een leuke toevoeging aan mijn accessoires, dus ik koos deze leukerd uit. Ik heb hem trouwens nergens anders gezien, dat maakt hem extra leuk! En hoe mooi is hij wel niet versierd? Met die prachtige gouden accenten! De verkoper in het winkeltje was echt heel erg grappig en dronk zelfs shotjes met ons mee in de winkel! Toen ik dit uiltje kocht (voor €6,- trouwens) kreeg ik het volgende souvenir cadeau.

thumb_DSC_0239_1024

Dit leuke ringetje. Ik moet zeggen dat dit niet echt helemaal mijn stijl is, maar omdat ik hem cadeau gekregen heb en van Rhodos komt, vind ik hem toch wel heel schattig.

thumb_DSC_0229_1024

Op het eiland Symi kocht ik ook nog verschillende souvenirs. Symi staat bekend als sponseneiland, dus een goede spons mocht natuurlijk niet ontbreken. Hij is heerlijk zacht, van goede kwaliteit en heel fijn om je gezicht mee te reinigen. De verkoper vertelde zelfs dat elke vrouw er eigenlijk eentje zou moeten hebben. Gekocht voor €5,-.

thumb_DSC_0071_1024-001

Op Symi kocht ik ook dit prachtige stukje koraal. Ik had het nog nergens gezien in deze vorm en vond het daarom apart, maar heel mooi tegelijkertijd. Gekocht voor €3,-.

thumb_DSC_0073_1024-001

Bij ons in het plaatsje Faliraki kocht ik deze mooie schelp. Schelpen vind ik écht iets van de vakantie. Deze schelp is wel meer terug te vinden in allerlei winkeltjes, maar ik vond de vorm in combinatie met de print gewoon heel erg leuk! Gekocht voor €2,-.

thumb_DSC_0074_1024-001

En dan als laatste maar zeker niet de minste: mijn prachtige zee-egel. Hier zit echt een grappig, maar vooral lang verhaal aan vast. Dit zal ik jullie besparen, maar het komt erop neer dat ik hem een stuk goedkoper heb gekregen dan dat hij eigenlijk was. Gekocht voor €15,-.

thumb_DSC_0068_1024-001

De laatste 3 souvenirs wil ik graag samen in een soort stolp neerzetten. Leuke en mooie herinnering toch?!

Wat vind jij van mijn souvenirs?

Love, Lisanne

bdcdec3de0cc982fe1299452fc68f06e

 

9 Replies to “Mijn Rhodos Souvenirs”

    1. Dankjewel! Ja als ik eerlijk ben heb ik hem nog niet eens geprobeerd.. Moet ik echt eens gaan doen! Zacht is hij in ieder geval wel! Leuk dat je moeder ook een zee egel heeft! Gelukkig heb ik hem gescoord voor €15,- haha!

      Like

Geef een reactie

